Pazar, Nisan 29, 2007

JOHN DIGWEED - TRANSITIONS 2

İnsanlar ne derse desin, Digweed hala dans müziğinin başta gelen isimlerinden biri. Niçin hala diyorum? Çünkü minimal müziğin getirdiği bir sürü sıradan parçalar dans pistlerinde çalarken, evi olan Bedrock’a, Transition Show’a ve Kiss 100 radyo programına sadık kalan Digweed neredeyse her haftasonu dünyanın bir yerinde çalıyordu.

Bedrock’un Warung Beach albümü ve daha güncel olan Transition Vol.2 ile gücünü bir kez daha kanıtlıyor. Digweed, her zaman ki gibi bu albümle bizi etkilemeye devam ediyor ve hayal kırıklığına uğratmıyor.

Renaissance’dan çıkan bu albümde ki bazı ünlü isimlerin arasında Abyss, Antena, Guy Gerber bulunmaktadır. Albüm Abyss’in Mind Games ‘Digweed Cheeky Edit’ ile başlıyor ve aynı yapımcıdan gelen The Dreamer parçasıyla devam ediyor. Tech-House ile başlayıp sonra da filtrelenmiş Progressive Electro-House’a geçiş yapan bu albüm yeni çıkan sanatçılara ve Alman Tech-House’una doğru eğilim göstermektedir.

Yeni sanatçıların yanı sıra albümde göze çarpan parçaların arasında Guy Gerber’ın ‘Digital Memories’, Antena’nın ‘Camino Del Sol (Joakim Remix)’, ve Guy Gerber’ın huzur veren mixlerinden ‘Chaime’ ve ‘Dana’ bulunmaktadır. Detaylı bilgi için tracklist’e bakabilirsiniz.

Digweed’in 2006’nın başında çıkarmış oldugu Transition Vol.1 nasıl hayranlarını heyecanlandırdıysa, bu albüm de aynı etkiyi verecek.

Tam olarak radyo show’u Transition’ı yansıtmayan, yeni fakat yumuşak, zıplatan fakat halen duygusal bir albüm arıyorsanız bu albüm sizin için iyi bir rehber olacaktır.

Renaissance bir kere daha dinleyicilerine dans müziğinin hayatta olduğunu kanıtlıyor.

Tracklist:

01. Abyss - Mind Games [Digweed Cheeky Edit]
02. Abyss - The Dreamer
03. Chaim EP - Dana (Guy Gerber Mix)
04. Antena - Camino Del Sol (Joakim Remix)
05. Williams - The Shivering (Pitch & Hold In Camera Obscura Remix)
06. Evil Hinko - Gedankenhochsprung (Babicz Remix)
07. G-Stylz - Belong To Me (Dub) [Digweed Cheeky Edit]
08. David K - Boul de Nerf
09. Felix Houzer - Mandolina (Robert Babicz Rework) [Digweed Cheeky Edit]
10. Dirk Technic - I Love You (Smallboy Remix)
11. Guy Gerber - Digital Memories
12. G-Stylz - Can't Get Enough
13. Dose3 - Minds (Tobi Neumann Mix)
14. Jackmate - Manray [Digweed Cheeky Edit]

Çıkış Tarihi: 29 Ocak 2007
Daha Fazla Bilgi İçin: www.renaissance.com

Download: Part 1
Part 2

NICK WARREN: GU 030

Nick Warren, Şık şehrin şık DJ’i...

Nick Warren gerçekten bir kulübü nasıl oynatacağını ve dinleyicileri nasıl yükselteceğini iyi biliyor. Ne de olsa deneyim vizyon kadar önemlidir. Bir çok Dj de olduğu gibi 80'lerde House müziğe kendisini kaptıran Nick, punk, reggae ve pop ile büyümüştür.


Nick decklere geçtiğinde anlayabiliyorsun. O’ndan yayılan kusursuz müzik tam bir kulüp mixidir. Kolonlardan çıkan perküsyon ve müzik bizleri melodilere boğar. Dinleyiciler Nick’in eşsiz doruklarını ve müziğinde ki uçurumlarını hissedebilmektedir. House müziğin derinlikleri ile başlayan ve sonra da giderek sertleşen kulüp müziğinin içide kendini kaybedersin. Ve o noktada ışıklar azalır, duman odayı kaplar ve insanlar içgüdüleriyle dans etmeye başlayınca melodi üst düzeye çıkar. Bu sayede insanların hayatta ki kaygıları silinir ve kulüp deneyimleri tamamlanır.


20 Subat 2007’de Nick Warren’ın 7’nci Global Underground mix CD’si ‘Paris’ çıkmaktadır. ‘Paris’ ile beraber Global Underground GU030 bir dönüm noktası yaşamaktadır. Geçenlerde Nick Warren’la Global Underground 030, gelecekte çıkacak olan Jodi Wisternoff ile olan projesi (Way Out West) ve bir kaç başka şey hakkında konuştuk.



Beat Factor: 30’uncu Global Underground CD’sini mixlediğin çabuk haber oldu. Bu sizin GU icin 7’nci mix CD’niz oldu. Bu CD’yi yapmak sizin için ne kadar önemliydi?

Nick Warren: Benim GU ile ilişkim her zaman iyi olmuştur, bu benim için bir şerefdir.

Beat Factor: Niçin bu CD'yi Paris de yaptın?

Nick Warren: Ben düzenli olarak Paris'de bir kaç yıldır çalıyorum. Çok güzel bir şehir ve inanılmaz bir kulüp ortamı var. Bu nedenden dolayı insanlarla bunu paylaşmak istedim.

Beat Factor: Paris’deki MIX Club’daki Resident olan Dj’lerden biriyle konuştuk, yeni nesil clubberların olduğunu, ve bu jenerasyon yüzünden müziğin değiştiğini bize söyledi. Siz Paris için şu an ne düşünüyorsunuz?

Nick Warren: Burası çok çok şık, clubberlar “gerçekten” giyinip kulübe gidiyorlar ve kendilerini kaptırıyorlar. Bir sürü insan çığlık atıp, bağırıyor.

Beat Factor: Sizce Paris, clubberların yeni mekanı olabilirmi?

Nick Warren: Kesinlikle evet. Paris’de bir haftasonu gece kulübüne gitmek süper olur.

Beat Factor: Geçmişe dönecek olursak; efsane Massive Attack’le Dj’liğine başladın. Bugün sana neleri hatırlatıyor?

Nick Warren: Fevkalade hatıralarım var. Herşeyden önemlisi benim ismimi Dj haritasına koymuş ve yeteneklerimi keşfetmeme yardım etmişdir.

Beat Factor: O zamanlar nasıldı?

Nick Warren: Çok çesitli müziklerden derlenmiş, dans müziğinin her türünde bir set çalıyorduk. Bitmesi yazık oldu.

Beat Factor: Ondan sonra Jodi Wisternoff’la beraber Way Out West geldi. Sizin için ‘94 senesinde kendinizi dans pistinde kabul ettirmek zor oldumu?

Nick Warren: Bizim için kendimizi kabul ettirmek çok önemli değildi, biz sadece müzik yapmak istiyorduk ve bir star olmak gibi bir kaygımız yoktu.

Beat Factor: Suan Way Out West ne yapıyor? Hala Jodi ile beraber çalışıyormusun?

Nick Warren: Elbette, WOW için yeni çalışmalara başladık, ilk single ını gelecek aylarda bekleyebilirsiniz.

Beat Factor: Fark ettim ki Jodi genelde Way Out West ismini kullanıyor, ve bu akıllıca bir pazarlama yöntemi. Böyle yapması seni rahatsız ediyormu?

Nick Warren: Kesinlikle hayır. Bence kendimi iyi idare ediyorum.

Beat Factor: Jimmy Van M ile beraber Ocak ayında Hope dan yeni bir EP cıkaracaksınız, ŒOne and Only[1] diye. Jimmy le nasıl buluştunuz?

Nick Warren: Jimmy ve ben yıllardır çok iyi arkadaşız, ve herzaman beraber bir şey yapmak istemişizdir. Sonunda herşeyi planlayıp yaptık, kendisi muhteşem bir dj ve harika bir insan…

Beat Factor: Ufukda yeni parçalar varmı?

Nick Warren: 2007 de yeni Way Out West materyalleri ve Hope Recordings’den yığınla parçalar çıkacak. Bunlar 16 Bit Lolitas, Shiloh, Oliver Moldan, Pole Folder ve Tannen den. 2007 gerçekten şaşırtıcı olacak; gerçekten inanılmaz bir sene bekliyorum.

Beat Factor: Senin bakış açından sence ‘superstar DJ’ nin değeri nedir? Sana bir çok kez böyle hitap edildiğini fark ettim.

Nick Warren: Ben hiç öyle hissetmedim. Sadece benim kafa yapımdaki insanlara en iyi müziği çalmak istedim.

Beat Factor: Uyuduğunda rüya görüyormusun? (tabiikide görüyorsun, herkez görür) En son gördüğün rüya neydi?

Nick Warren: Rüyamda uyandığımı gördüm ve herşey bir hayaldi.

Beat Factor: Sana sorucağımız en son sorunun ne olmasını isterdin, ve cevabı nedir?

Nick Warren: Eğlendin mi? Kahrolası evet; teşekkürler.



GU 030 Paris - Nick Warren

Tracklist:
CD 1:

01 - SPACE GYPSIES – “AFTER
02 - TRIPSWITCH - STRANGE PARALLELS
03 - AUDIOGLIDER ZUSAMMENALLIEN
04 - NOVE SEADTIVES
05 - AUDIOGLIDER - WHISKERS
06 - JOEY FEHRENBACH- BEING AROUND YOU
07 - JUSTIN ROBERTSON - REVTONE (ULRICH REMIX)
08 - TRIPSWITCH - ROLL YOUR OWN
09 - CATES AND DPL - LIVING IN A
10 - AURTURUS- LONELY PLANET
11 - JOEY FEHRENBACH- BEHOLD


CD 2:

01 - AUGUST - I MISS
02 - BLUE FOUNTAIN - SWEEP
03 - ZUR-FACE - COSMOPOLITAN DRINK
04 - ESSENVEE - HEAD DOWN (JAY P)
05 - POLE FOLDER - B SIDE
06 - 16BL - NEPTUNE
07 - 16BL - NONE VERBAL
08 - HABERSHAM AND KAZELL - PARADISE ROCKERS
09 - MOLDAN & ISMAE - FIVEFIVEZERO
10 - MILKA KUISMA - ONE MORNING BY THE RIVERSIDE
11 - OHMNA - I'M LOST
12 - EELKE KLEIJN - 8 BIT ERA DUB
13 - TANNEN - BLACKOUT

Çıkış Tarihi: 20 Şubat 2007

Download : CD 1 CD 2
Pass: paris

IVAN SMAGGHE BLACK STROBE' U BIRAKIYOR !

Paris Electro projesinin yarısı paydos etti.

Black Strobe’un ayrılma sebebi, gurubun remix dünyasından kopup kendilerini gitarli, davullu ve vokallerde Arnaud Rebotini olmak üzere bir Live Band’e dönüşmesidir. Smagghe böyle bir projenin içinde bulunmak istemediğinden dolayı yeni projenin başlamasıyla, gelişmeleri dışardan izliyor. 2006’nın sonlarında sinirli bir Smagghe dinleyicilerine "Benim Dj’liğimin Black Strobe için bundan sonra faydası yok. Ben iki şeyi birbirinden ayrı tutmaya çalışırım." dedi.

Bu ayrılılığı ‘Müziksel Farklılık’ olarak sebeplendirilmiştir. Black Strobe seyircileri içinse bu karar sürpriz olmamıştır. Smagghe elektronik dans müziğiyle devam ederken Rebotini ise Gotik Rock etkisini yeni materyallerle deniyor. Smagghe, RA’e "Sanırım ikimizde büyüdük, ve elektronik müziğin sadeliği artık yetmiyor. Ama belki sonradan buna geri döneriz…" dedi.

Rebotini, DJ Mag dergisinden Richard Brophy’e ayrıldıklarını resmi bir dilden söyledi. Test Industries blogunda "Smagghe geri çekildi, ve DJ’lik kariyerine odaklandı" diyor Rebotini. "Black Strobe’un Live Sound’a değişmesi onun için zor oldu çünkü süper bir DJ olmasına rağmen kendisi bir müzisyen değil ve sahnede kendisini rahat hissetmiyor. Black Strobe her zaman bir denge bulmakla alakalıydı, Smagghe dans pistin hassasiyetini bize getirdi ama belki benim etkim daha güçlüydü."

Resmi ayrılmaları Haziran ayında çıkacak olan Black Strobe’un ilk albümü ‘Burn Your Own Church’ ile beraber olacak.


K: Resident Advisor

FABRIC LIVE 34: KRAFTY KUTS


Son 3 senedir Breakspoll’un en iyi dj’i olan Krafty Kuts uzun zamandır beklediği ‘FabricLive’ serisindeki yerini alıyor. Bizse ‘FabricLive 34’ü dinleme şansını Haziran ayında tadacağız.

10 yllık EP’ler, ortak prodüksiyonlar, bitmeyen turneler ve ertelemelerden sonra, Krafty Kuts yani Martin Reeves, ilk albümü ‘Freakshow’u geçtiğimiz Ekim'de Against The Grain ile çıkarmıştı. Albümün sonucunda; bir kaç hit single (aralarındaki en büyük hitler ‘Tell Me How You Feel’ ve ‘Bass Phenomenon’ olmuştur), Breakspoll ödüllerinde de bu yılın en iyi albüm ödülünü kazanmış ve Breakbeat'e kazandırdıklarından dolayı da ödüllendirilmiştir.

Geçtiğimiz yaz Krafty Kuts ve uzun zamandır iş birliği yaptığı A. Skillz ile çıkardığı ‘Finger Lickin’ Export 02’ daki mix tarzı ‘FabricLive 34’ de görebiliriz. Reeves diyor ki, “Her şey müzikdeki derinlik ve genişlikle alakalı. Etkilendiğim Latin müziği, azıcık Hip-hop ve Funk'ı birleştirdim. Oldukca hareketli ve heycanlandırıcı oldu. Ayrıca, kendime ait olan özel parçalarıda koydum ve bunları daha enteresan yapmak içinde; Scratch'ler, çabuk mixler, looplar ve editler kullandım. Sanki her şeyi tencereye atmışım ve karıştırmış gibi oldu.’

Bu albümde, ‘Freakshow’dan birkaç parça var ve bunların bazıları yenilenmiş: ‘Bass Phenomenon’da neredeyse hiçbir değişiklik yok, fakat ilk parça elden geçirilmiş, ‘There They Go’daki Dynamite MC’nin vokalini Freestylers’dan ‘In Love With You’ ile bir araya getirmiş. Zamanımıza uygun olmak için Krafty, Mash-up'ları da eksik bırakmamış, Nu-skool’un kahramanları olan A. Skillz ve Milke’i (Friendly ve Ra Khahn) Old-school Hip-hop'cular olan Lords of the Underground ve Grandmaster Flash & The Furius Five ile birleştirmiş. Fakat en çok hatırlanan, DJ Assault’un Deekline & Wizard’s’ın ‘One in the Front’ parçasındaki şehvetli vokallerini Joe Jackson’ın 1979’dan New Wave klassiği olan ‘Is She Really Going Out With Him?’ ile birleştirmiş. Bu da yetmezse genç seçkinlerimiz: Maelstrom, Splitloop, Madox, ve Aquasky’den de bir sürü breakler ve birleştirmeler de var.


Tracklist

01 Krafty Kuts & Dynamite MC - Intro
02 A. Skillz - Jelly (Instrumental)
** Lords Of The Underground - What I'm After (Acapella)
03 Milke - She Says
** Grandmaster Flash & The Furious Five - The Message (Acapella)
04 Malente - Move Your Body
05 Lady Waks & Hardy Hard - Minimal
06 Friendly – It’s The Weekend
07 Krafty Kuts & Tim Deluxe - Bass Phenomenon (VIP Mix)
08 Krafty Kuts & DJ Icey - Thru The Door (Krafty Kuts Mix)
09 Dave Spoon - At Night (Beat Vandals Remix)
10 Krafty Kuts vs. Deepcut - Beer Chucker
11 Maelstrom - Disto Funk
12 Splitloop - Just Enough
13 Krafty Kuts feat. Ashley Slater - Freakshow (VIP Mix)
14 Plump DJ's - Listen To The Baddest
15 Madox - Roger Milla
16 Ralph Robles - Takin' Over
17 Joe Jackson - Is She Really Going Out With Him?
** Deekline & Ed Solo feat. DJ Assault - One In The Front (Acapella)
18 Rob Le Pitch - Twisted (Tom Real and Rogue Element Mix)
19 Aquasky feat. Acafool - Have A Good Time
20 Freestylers - In Love With You (Instrumental)
** Krafty Kuts feat. Dynamite MC - There They Go (Acapella)
21 Primal Scream - Funky Jam

Download: Part1 Part2
pass: sashasretroemporium.blogspot.com

Çıkış Tarihi: ‘FabricLive 34’ 3 Haziran'da FabricFirst üyelerine, 16 Haziran'da tüm İngiltere ve AB üyesi ülkelerde, 17 Temmuz'da da Amerika'da çıkacak.

K: Resident Advisor

ZABIELA+FANCIULLI : ONE+ONE


James Zabiela, kısa süren sessizlikten sonra Nic Fanciulli ile beraber çalıştığı ve Ministry Of Sound etiketiyle piyasaya çıkacak olan ONE+ONE albümü ile dans pistlerine geri dönüyor.


CD1:

1. James Zabiela and Nic Fanciulli 'Rover'
2. Deep Dish 'Stay Gold' (Nu Mix, a JZ and Nic F Edit)
3. Funk Da Void - 'To Ya Waistline'
4. Crazy Penis - 'The Way We Swing' (JZ Edit)
5. Rockers Hifi - 'Push Push' (M.A.N.D.Y Mix)
6. Compuphonic - 'Analogue Sparkles'
7. DJ Indicator - 'Nothing Like You'
8. Carl A Finlow - 'Floating Point'
9. Cobblestone Jazz - 'Dump Truck'
10. Simon Baker - 'Plastik'
11. Jurgens - 'Love it'
12. James Zabiela - 'Human' (One+One Version)
13. Furry Phreaks - 'Soothe' (Cyanide Ride - JZ's Northern Nod Edit)
14. Fragmente - 'Think Of Love'



CD2:

1. Shane Berry - 'SimonSis1'
2. The Fix - 'Being Stupid'
3. Alcatraz / Paul Woolford - 'Giv Me Luv / Erotic Discourse' (Zabiela Erotic Luv Mash up Vocal Version)
4. Nic Fanciulli - 'Cat Out Of The Bag' (Jim Rivers Mix)
5. Phil Kieran - 'A Pinhole Of Light'
6. The Workidz - 'Work it'
7. HiFi Bugs - 'Don't Die, Don't Kill Anyone'
8. The Electroliners - 'Ghetto Train' (Original Mix)
9. R3volve - 'Netsplit'
10. Faxing - 'Berlin'
11. Nic Fanciulli - 'Scratch n Sniff '(Album Edit)
12. Guy Gerber - 'When in Rome'
13. Derrick May - 'Wiggin' (Nick DK Edit)
14. One+One - 'No Pressure'


Çıkış Tarihi: Nisan Sonu / Mayıs Başı
Ayrıntılı Bilgi: Ministry Of Sound Recordings

Download: CD 1 CD 2

PICKADOLL'S Mixed by John Dahlbäck

Bir kaç hafta önce İngiliz Label’ı olan Resist Music, 3 CD’den oluşan ‘The World’s Greatest Electro House’ı piyasaya sürdü. İçerisinde “sürten electro hitler, remixler, ve underground’un ilahi” parçaları bulunduğunu iddia ediyor. Hakkaten ‘Mandarine Girl’, ‘Do What U Do’ veya ‘Drop the Pressure’ gibi parçalar hala iddiali, fakat şimdiki zamanda bu parçalara underground demek biraz yanlış olur. Göreneklere uymayan bir şey istiyorsanız o zaman John Dahlbäck’ın Pickadoll Music için yeni kaydettigi mix CD’yi dinleyebilirsiniz. CD’de John, Pickadoll’un son çıkardığı popüler singleları da kullanmış.

Son iki senedir Dahlbäck, Pickadoll Label’ıyla çıkardığı parçalarında, hep vurgusuz tempolu ve neşeli Electro House parçaları yapmıştır (HUG gibi sinsi parçalara kıyaslayınca). 14 parçadan oluşan bu DJ mix CD’sinin 9’u Dahlbäck’ın kendi parçaları, gerisi Zoo Brazil, Özgür Can, Dada Life (‘The Great Fashionista Swindle’, CD’deki Dahlbäck’a ait olmayan en iyi parça) ve Sebastien Leger’a (‘Little Bug’) ait. Söylemesi gereksiz ama İsveçli prodüktör burada en çok parlayan kişi, tabii ki Pickadoll’un rolü de göz ardı edilemez.

‘Leaves the Breadcrumbs’ ile yavaş ve atmosferik başlayan mix, metronom ve eliptik olan ‘If You Give Me’ ile hızlanıyor. Bu parça Dahlbäck’ın en etkili ve kendisini en çok ifade eden parça olmuş. Parçadaki kadın robot sesinin ‘can give you what you want if you give (her) what (she) needs’ demesi gerçekten etkileyici. Zamanımızın underground marşı olarak tanımlandırabileceğimiz parçalar aslında bunlardır. Bu parçalar underground scene’ini yaratan insanlar tarafından yapılmıştır, Ibiza’daki köpüklü dans pistlerine yukarıdan bakan insanlar tarafından değil. Belki bunlar dünyanın en popüler parçaları değildir ama İsveç’in en iyi Electro House paketidir.


Tracklist:

1 John Dahlbäck – Leave The Breadcrumbs/John Dahlbäck – Skrutt
2 Mark & John – Hoodinge
3 John Dahlbäck – Bobobear
4 John Dahlbäck – The Call fet. Yota
5 Mark & John – Jagging
6 John Dahlbäck – King Kong
7 Zoo Brazil – Resist
8 John Dahlbäck & Steffan Linzatti – Outside
9 Özgur Can – Lets Do This Again
10 John Dahlbäck – Snowman
11 Dada Life – The Great Fashionista Swindle
12 John Dahlbäck – If You Give Me
13 Sébastien Léger – Little Bug
14 Mark & John – Rince Nr. 1


Label: Pickadoll
Çıkış Tarihi: Nisan 2007
K: Resident Advisor

Download

ÂME "Coast2Coast"

‘Coast2Coast’un yeni serisi için NRK, bu sefer Alman Deep House ikilisi olan Âme’ye Mayıs ayında doyacak.

Âme, Coast2Coast’un daha önceki çalıştığı artistlerin (Ron Trent, Quentin Harris ve Kerri Chandler) izlerinden yürüyor. Daha önceki serilerdeki gibi ilk CD mixlenmiş, ikinci CD ise mixlenmemiş ve ikinci CD de, ilk CD’de bulunan 14 parçanın 11'i kullanılmış. Âme’nin mixinde Carl Craig’in remixi olan Rhythm & Sound’ın ‘Poor People Must Work’, Chateau Flight’ın Jazzy Deep House’u, Âme’nin kendi remixlediği Ferrer & Sydenham’dan Afro-House klasiği ‘Timbuktu’ artı Losoul, Charles Webster ve Stefan Goldmann’dan remixler de bizleri bekliyor.

2005 yılının sonlarında Sonar Kollektiv’in altında ve sonradan Defectede lisansıyla çıkan ‘Rej’in hızlı başarısından sonra Âme, Rodamaal, Akabu ve Ferrer & Sydenham gibi artistleri remixlemeye başlar. Dixon ile beraber Innervisions Label’ını yönetir. Innervisions ise bu sene Barcelona’daki Sonar Festivali’ni düzenleyecek. Âme, Frank Wiedemann, Chateau Flight ve Dixon da festivale katılanlar arasında.


Tracklist:

CD1 - Mixed by Âme

01. Project 86 – Legends (Acapella)
02. DJ Sprinkles - Sloppy 42nds (Gloria’s Deeperama)
03. Project 86 - Legends
04. Mondeé Oliver - Make Me Want You
05. Soultourist - Turn It Loose
06. Rhythm & Sound feat. Bobbo Shanti - Poor People Must Work (Carl Craig Remix)
07. Stefan Goldmann & Âme - Sleepy Hollow (Version)
08. Raudive - Turn It Off
09. Code 718 – Equinox (Original Concept Mix)
10. Chateau Flight - Baccula
11. Oscar G & Stryke - Hypnotized (Charles Webster Remix)
12. Freaks - 2 Please U (Losoul Surreal Visits Dub)
13. CT Satin - I Found A Friend
14. Buddah Khan - The Buddah Khan Theme (Whip-N-Turn Main Mix)
15. Ferrer & Sydenham - Timbuktu (Âme Beatless Mix)


CD2 - Bonus Unmixed CD

01. Ferrer & Sydenham - Timbuktu (Âme Beatless Mix)
02. Code 718 – Equinox (Original Concept Mix)
03. Mondeé Oliver - Make Me Want You
04. Stefan Goldmann & Âme - Sleepy Hollow (Version)
05. CT Satin - I Found A Friend
06. Freaks - 2 Please U (Losoul Surreal Visits Dub)
07. Project 86 – Legends
08. Oscar G & Stryke - Hypnotized (Charles Webster Remix)
09. Rhythm & Sound feat. Bobbo Shanti - Poor People Must Work (Carl Craig Remix)
10. Buddah Khan - The Buddah Khan Theme (Whip-N-Turn Main Mix)
11. Chateau Flight - Baccula


Label: NRK
Çıkış Tarihi: 14 Mayıs 2007
K: Resident Advisor

Cumartesi, Nisan 28, 2007

ALEXANDER ROBOTNICK - THE LA(TE)ST ALBUM

Kült İltalyan-Disco babası Alexander Robotnick Mayıs ayında ‘My La(te)st Album’ ü çıkaracak.

Robotnick’in geçmişi renkli ve uzun bir geçmiştir. 80’lerde film müzikleri, 90’larda dünya müzik topluluğu... Ama en iyi olarak Italo-Disco’nun altın zamanlarında öncülüğüyle bilinmiştir. (‘Problèmes d'Amour’ u hatırlamayan varmı?) Sonra tuhaf bir şey olmuş, 2000’lerde yeni nesil müzisyenler Italo’yu yeniden canlandırmış ve Bangkok Impact, Carl Craig ve Miss Kittin gibi sanatçılar mixlerinde Robotnick’i onurlandırmıştır. Bunun sonucunda 2001 senesinde Robotnick çalışmakta olduğu Ambient ve Dünya Müzikleri tarzını bırakıp Electro’ya geri dönmüştür. İlk çıkardığı albüm ‘Oh no...Robotnick’ ve sonrasında da mixlediği ‘The Disco Tech of ...Alexander Robotnick’. Bunların başarısı Robotnick’i, azıcık geç bile olsa DJ/Canlı Performans kariyerini ertelettirdi. Old School’u sevmeyen ve yıllardır plaklardan nefret eden Robotnick, kendisine bir Laptop aldı ve Ableton Live’la birlikte Avrupa, Amerika ve Japonya gecelerinde canlı performanslarıyla popüler oldu.

Robotnick’in son albümü onun yeni Dj’lik kariyerinde edindiği tecrübeleriyle doğdu. Bu albümde Dark Atmospheres (‘Disco Sick’), Acid (‘I’m Getting Lost in My Brain’), Techno (‘Acid Magma’, ‘In a Positive Mood’) ve Electro-Disco (‘Addio Addio’) yu karıştırıyor. Bütün parçalar 80’lerde kullanılan Original Analog, Roland SH101 ve TB303, Korg Mono-Poly, TR808 ve TR909, Prophet 5 ve Drum Machine’lerle yapılmıştır.


Tracklist:

1. Disco Sick
2. We Love The Music
3. I’m Getting Lost In My Brain
4. Jette la Masque
5. Don’t Get In It
6. Acid Magma
7. In A Positive Mood
8. Addio Addio
9. Don’t Get Out, Love Me
10. A Coffee Shop In Rotterdam
11. Dublin-Florence-Siena
12. You Are Fesh!
13. My Battery is Low

Çıkış tarihi: Mayıs 2007
K: Residentadvisor

LIEBE IST... BODZIN

Bremen'in yıldızı Stephan Bodzin, ‘Liebe ist...’ LP’sini Mayıs ayında çıkarıyor.


Bodzin 2004’den önce, prodüksiyon, tiyatrolar için deneysel müzik ve Oliver Huntemann gibi sanatçıların parçalarının mühendisliğini yapmayı seviyordu. Bütün bunlar 2005 yılında kendi ürettiği ‘Caligula/Marathon Man’ solo çalışmasına pozitif eleştiriler yağınca değişti ve kendi prodüksiyonlarına başladı. İsmini iki yıl içerisinde bir çok plakta, başka sanatçılarla yaptığı çalışmalarda ve remixlerde görmeye alıştık.


İçinde 10 yeni parça ve bir de kulüp hiti olan ‘Kerosene’ bulunan Bodzin’in yeni albümü ‘Liebe ist...’ (Aşk...) kendi labelı Herzblut tarafından çıkacak. ‘Kerosene’ ,John Digweed ve Roman Flugel gibi bir çok DJ tarafından çalınmaktadır.

‘Liebe ist ...’ den çıkan ilk single James Holden’ın tarzını çağrıştırıyor. 4 Nisan 2007’de çıkacak olan bu single’ı Stephan Bodzin’in MySpace sayfasından dinleyebilirsiniz.

Tracklist:

CD

01. Mondfahrt

02. Planet Ypsilon

03. Liebe ist …

04. Fahrenheit

05. Turbine

06. Luka-Leon

07. Kerosene

08. Sonnenwind

09. Meteor

10. Leuchtkraft

11. Vendetta


3x12” Vinyl

A1. Luka-Leon

B1. Planet Ypsilon

B2. Quasar

C1. Sonnenwind

D1. Turbine

D2. Meteor

E1. Fahrenheit

E2. Sonnenwind

F1. Vendetta

F2. Leuchtkraft


‘Liebe Ist...’ 12”

A1 - Liebe Ist

B1 – Mondfahrt

Label: Herzblut
Çıkış tarihi: Mayıs 2007

K: Residentadvisor

DIGITALISM - IDEALISM

Digitalism Mayıs ayında çıkaracakları ‘Idealism’ LP’sinde Dans ve Rock’ı birleştirecek.
‘Dans ettiren Rock müziği’ diye kendilerini tanıtan Hamburglu Digitalism (Jens Moelle & İsmail Tüfekçi), son iki senedir Klaxons, The Test Icicles, Cut Copy ve The Futureheads gibi isimler için indie remixler yapmıştır. İkiliyi hatırlayacak olursak, ilk single’larında The White Stripes’ın ‘Seven Nation Army’ isimli parçasını re-editlemişti.


İkinci single’ları ‘Idealistic’, onlara Paris merkezli Label olan Kitsuné ile bir sözleşme imkanı sağlarken, buradan çıkarmış oldukları 3’ üncü single olan ‘Zdarligt’ ise en iyi çalışmaları olarak hafızamıza kazınmıştır. Bu parça, Tiga, Tiefschwarz ve The Glimmers gibi isimler tarafından kulüplerde bir çok kez çalındı. Londra’nın tanıtıcılarından Sean McClusky, Digitalism için ‘Hem Indie çocukları hemde Electro ve Techno clubberları tarafından çok popüler’ diyor.


Digitalism, Rock ve Dansı karıştıran bu albümde The Cure ‘un ‘Fire in Cairo’ parçasını ‘Digitalism in Cairo’ olarak yeniden yorumlamış.

Tracklist:

1. Magnets

2. Zdarlight

3. I Want I Want

4. Idealistic

5. Digitalism in Cairo

6. Departure From Cairo

7. Pogo (Dinlemek için Digitalism’in MySpace sayfası...)

8. Moonlight

9. Anything New

10. The Pulse

11. Home Zone

12. Apollo-Gize Final Mix

13. Jupiter Approach

14. Jupiter Room

15. Echoes


Label: Kitsuné
Çıkış tarihi: Mayıs 2007

K: Resident Advisor

Pass: sashasretroemporium.blogspot.com

ELLEN ALLIEN - FABRIC 34

B Pitch Control’ün patronu olan Ellen Allien’de Fabric serisine katılıyor. Fabric’in 34 numarası olacak olan bu albüm Mayıs ayında piyasaya sunulacak.



Geçtiğimiz sene içerisinde ‘Orchestra of Bubbles’ ve sonrasında da ‘BPC Camping Compilation 03’ ü mixleyen Ellen için sıra Fabric’in Mix CD’sine gelmiştir. Ellen’ın kendi ürettiği parçalar ve Apparat, Damian Schwarz gibi müzisyenlerinde parçalarını bulunduran bu albüm, Ellen’ın eşsiz ve deneysel müzik stilini dinlemek için iyi bir fırsat.



Tracklist:

01. Schubert - S1
02. Larry Heard Presents Mr. White - The Sun Can’t Compare
03. Estroe - Driven
04. Damian Schwartz - Tu Y Yo (Peros Nos Volvemos A Levantar) (Pilas Remix)
05. Don Williams - Orderly Kaos
06. Melody Boy 2000 - Sound Stealer
07. Artificial Latvamaki - It Is Now Either
08. Cobblestone Jazz - India In Me 2
09. Roman Flugel - Mutter
10. Aste/Maan - Aaltovaihe
11. Thom Yorke - Harrowdown Hill
12. Ellen Allien - Just A Woman
13. Ben Klock - Journey
14. Heatthrob - Baby Kate (Plastikman Remix)
15. Apparat – Arcadia


Label: Fabric London
Çıkış tarihi: Mayıs 2007

K: Beatfactor
http://rapidshare.com/files/27293506/Fabric_34_-_Ellen_Allien.part1.rar

http://rapidshare.com/files/27294366/Fabric_34_-_Ellen_Allien.part2.rar

MODESELEKTOR - BOOGY BYTES COMPILATION VOL.03

Alman kuruluşu olan B Pitch Control’ün çıkardığı Boogy Bytes Compilation serisi iki yetenekli müzisyenden oluşan Modeselektor ile devam ediyor. Hiphop’dan Electronica’ya kadar 30 parçadan oluşan bu CD, kabiliyetli müzisyenlerin ilk resmi Mix CD’si olacaktır.



B Pitch Control’ ün resmi sitesinde bu Mix CD’ nin bir bölümünü dinleyebilirsiniz.

Tracklist:
1 Intro by The Panacea
2 Siriusmo - Wow
3 Detroit Experiment - Vernors
4 Flying Lotus - 1983
5 Spank Rock – Rick Rubin
6 Paul Kalkbrenner – Gia2000 (Modeselektor rmx)
7 James Holden – Idiot
8 Bobby Peru – Erotic Discourse / Audiojack rmx - (Xtremely Touched by MDSLKTR)
9 C'hantal – The Realm (Acapella)
10 Nathan Fake – Charlie’s House (Apparat rmx)
11 Errorsmith – Free For All
Robag Wruhme – Papp Tonikk
Female – Cally2
Krause Duo - Tigerbett
12 Skream – Midnight Request Line
Angelo Battilani - Empty
13 Rhythm & Sound W/Bobbo Shanti – Poor People Must Work (Carl Craig rmx)
14 Burial – Southern Comfort
15 Jean Jacques Perrey & Luke Vibert – Moog Acid (Plasticman rmx)
Philipe Cam - Karine
16 Various Production – Lost
17 Fillin # 1
18 Siriusmo - Discosau
19 Fillin # 2 feat. Teki Latex
20 Modeselektor feat. TTC – Une Bande De Mec Sympa
21 Clatterbox – Collision Detection
22 Mr. Oizo – Half a Scissor
23 Marcel Dettmann – Just Do It
Errorsmith - A1/ERR001
24 u-Ziq – u-Ziq Theme
25 Phon.o – Ridin Dirty
26 Radiohead - Idioteque
27 Outro by Modeselektor


Label: B Pitch Control
Çıkış tarihi: 23 Nisan 2007

K: Beatfactor

Download : Part 1 Part 2

THOMAS SCHUMACHER

The Smiths’den ‘Big Mouth Strikes Again’ ile kimsenin dans etmemesi ile başlayan serüven, Schumacher’in Construction Time Again’ ile başlayan tüm plakları toplaması ile yönünü artık belirlemiş ve Bremen’de, Schlachthof Magazinkeller’ in organizatörlüğünü yaptığı EBM partilerinde bir arkadaşı ile devam ettiği yolda o artık Dj'lik kariyerinin ilk adımlarını atmıştı... Huzurlarınızda "Thomas Schumacher" ve kendi anlatımıyla Dj'lik serüveni...

İlk Dj’lik deneyimim 8’inci sınıfdaki bir okul partisinde oldu. Bir arkadaşımla beraber mix kasetler yaparken durmadan hangi parça ne zaman, nerede yer alacağına dair tartışmıştık. Büyük gün sonunda gelmişti, dizleri titreyen schnaps içen 30 öğrenci vardı partide. İlk parça The Smiths’den ‘Big Mouth Strikes Again’ *ve kimse dans etmiyordu*. Daha fazla Schnapps içildi ve yanında da bira… Sonra The Normal’s ’ dan ‘Warm Leatherette *ne oluyor, niye kizlar dans etmiyor?* The Residents’dan ‘Kaw Liga’ ve The Cure’dan ‘Boys Don’t Cry’ ile devam ettik. Sonra şunu fark ettim: Çalmaya devam et, kaset çaların yanından ayrılma, akışı bul. Birden bire içimi saran bir his oluşuverdi, süper bir enerji, anlatılacak gibi değil. O günden bu güne beni götüren bu enerjiyi hiç bir zaman kaçırmadım ve de kaçırmak istemem.

Geriye baktığımda, gençliğim Pop, bazen gitarlı (Smiths, Cure), bazen gitarsız (ABC), tercihen sintisayzırlı (Depeche Mode, Frankie Goes to Hollywood, Eurythmics, Yazoo) müzik ile geçmiştir. Tabii azıcık da 50’lerin ve 60’larin müziğini de dinlerdim: “The King“ (‘Suspicious Minds‘) ve The Beatles (‘Twist & Shout‘) gibi.

85 senesinden sonra Public Enemy, Eric B & Rakim ve RUN DMC sayesinde Hip Hop’un temposunu, sample’larını ve tabiiki Rap’i keşfettim. Hip Hop’u hala dinlemeyi severim. Daha sonra Soul geldi. Soul’un atmosferi, kızları, gece boyu çalan müziğini seviyordum. Tabii o zamanlar Motown, Tambla ve Northern Soul benim için özel bir şey ifade etmiyordu. İlk gittiğim kulüp, Bremen’de The Imperial’ di ve burada bir çok güzel anılarım oldu. Gece hayatı yaşayan ünlü ünsüz herkes oradaydı; Rockabillies, Scooter Boys, Sharp Skins, The So Called, Poppers vs. Bu yüzden de çalan müzik farklı tarzları yansıtıyordu. Az bir zaman içerisinde Dj’lerin plaklarını nereden aldıklarını, aç gözlülüğüm sayesinde onların ticaretini öğrenmeye başladım. Sanırım bu bugün ki ‘deckspotter’ lara karşı olan sabırım buradan geliyor. . . Bu zaman dilimi içerisinde Depeche Mode’ un müziğini hiç bir zaman yanımdan ayırmadım. ‘Construction Time Again’ ile başlayan tüm plakları topladım; kırmızı vinly’de çıkan ilk kopyasından Japon basımına, US promo kopyasından, live bootleg’ine, sırf doğu Alman versiyonunu alabilmek için Doğu Berlin’e bile gittim. En sonunda 1986’da Depeche Mode Bremens Covention Center’a geldi ve ilk konserime gittim: Tanrım gerçekten onlar!

Kararımı vermiştim, bu bendim, ve bu kesinlikle yapmak istediğim şeydi! Sintisayzır’a ihtiyacım vardı. O zamanlar öğrenci olduğumdan dolayı ucuz bir Korg MS-10 alabilmiştim ancak. Bu pek akıllı bir fikir değildi, çünkü Korg amatörler için büyük bir engel olabiliyordu. Kasiyer olarak bir mağazada çalışmaya başladığım zaman bu iş sayesinde kendime Korg 707 Synth, ilk Atari’mi ve birde mixer alabilmiştim. Bir sonraki Noel’de annemler ve anneannemler bana Creator ve ikinci el Akai S-612 almışlardı. Böylece yatak odamı bir stüdyoya dönüştürmüştüm. Bundan çok gururluydum ve başlamak için sabırsızlanıyordum. O zamanlar ancak favori gruplarımı replay’leyip sample’lar yapabiliyordum.

O dönem dinlediğim müzik EBM – Electronic Body Music – Nitzer EBB, Front 242 ve Skinny Puppy gibi isimlerdi. Frankfurt’da 1989 senesinde bir kaç Techno Prodüksüyon şirketleri pazara girdi (Der Böse Mann, Konzept, vs.). Bunları EBM Productions’la karşılastırdığında diğerlerinin müziğinin kulüplere daha uygun olduğu anlaşılabiliyordu – özellikle Frankfurt’un efsanevi ‘Dorian Gray’ kulübüne çok uygundu. Dans edilebilen elektronik müziğe karşı eğilimim olduğunu fark etmiştim; her ne kadar EBM’in agresif enerjisini sevsemde… Frankfurt Techno’sunun ritim ve güçlü basını tercih ediyordum. İlk Techno partimede ‘Dorian Gray’ kulübünde gitmiştim. Çok yoğun bir bassline vardı !

Dj’liğe Bremen’de, Schlachthof Magazinkeller’ in organizatörlüğünü yaptığı EBM partilerinde bir arkadaşımla beraber çalarak alışıyordum. Tarzımızın değişeceğini o zaman farketmiştik. Aralik 1989’da ilk ‘Two Tribes Party’ mizi yaptik ve o gece ilk defa turntable’larımla techno çaldım. O zamanlar Bremen’de sadece bir kulübün menüsünde techno vardı, o da ‘The Crash’ idi. Oranın devamlı müşterilerinden biriydim ve burada ilk rave, clubbing deneyimim oldu. Hiç bir zaman bir sene boyunca yaşadığım, tüylerimin diken diken olmasına neden olan aşırı dozda geçen gecelerim ve evrensel mutluluğumu unutamayacağım.

1990’da, ‘Crash’ de ilk Resident DJ’lik işimi almıştım. Şimdiye kadar stüdyomda techno’ya odaklanmıştım. Bir arkadaşımla beraber ‘Nip Collective’ projesini başlatmıştık. Yatak odası – stüdyomuzdaki yaptığımız gece seanslarının yanına ek olarak da müzik prodüksiyonuna girmek istiyorduk. Bu arada kısa bir süre içinde yakın çevremizde bulunan rave’lerde ilk canlı setlerimizi çalmaya başlamıstık. Rave’den Breakbeats’e, Acid’den Gabba’ya kadar, kafamızda ‘uygunsuz’ stil karışımı kaygısı olmadan, sevdiğimiz herşeyi çalıyorduk. İnsanların da hoşuna gider gibiydi. Çünkü Kuzey Almanya, özellikle Hannover ve Hamburg’daki her yerde tutulmuştuk. Çok heyecanlı bir dönemdi bizim için. Bu gelişimin doruk noktasında ilk single’ımız olan ‘Advanced Structure EP’yi çıkardık. Parçamızı Steve Mason BFBS radyo programında tekrar tekrar çalınca ve favori DJ’lerimizin playlist’lerinde çıkınca çıldırdık. Satışlar da iyi gidince sabırsızlıkla yeni materyal hazırlayıp, çalmayı bekliyorduk. Hatta çok sevdiğim Dj’liğimi bile bir yana koyup, kendi yarattığım parçalara odaklanıp onları insanlara çalmak benim için daha tahrik ediciydi.

Müziğin gelişimiyle 1993 senesinde tarzımız hızlanıp, daha melodik (Hard Trance) olmustu. 1995 senesinde 5 tane daha single çıkardık, ve sonrasında da ‘Nip Collective’ projesine son verme kararını aldık ve yollarımızı ayırdık. Böylelikle kendi fikirlerimi gerçekleştirmek için yeni bir Label aramaya başlamıştım.

1995 benim için değişimlerle dolu olan bir yıldı. ‘Silverstar’ projesine ‘Proximate’ Label’ıyla başladım, bir sene sonra da ayrıldım. Bremen’deki ‘Confused Recordings’ un geleceğe olan bakış açısı daha farklı olduğundan dolayı onlarla bir anlaşma yaptim. Burada ‘Elektrochemie LK’ projesine basladim. 95’in sonlarına doğru büyük labelların benim müziğime karşı tepkilerini görmek için sevdiğim labellara (‘Nova’, ‘Mute’, ‘Bush’ ve ‘Soma’) 4 parçadan oluşan bir demo yolladim. Olumlu ve pozitif bir geri dönüşüm olunca aralarından birini, Bush’ u seçtim. Sebebi ise label Dave Clarke’ın ‘Red’ serisi sayesinde uluslararası tanınıyordu.

‘Bush’ ile çıkardığım ilk single ‘Ficken’ (Almanca da Fuck demek ve bu isim satış amaçlı verilmedi, tam tersine *ingiliz espirisi tadinda* hem label’in adı (Bush) yüzünden ve A yüzündeki pornografik seslerden dolayı verilen bir isim) uluslarası bir hit oldu, dünyada 15,000 kopyası satıldı, ve şu an bilinen ‘Post Rave Classic’ ünvanını aldı.

O dakikadan sonra Dj setlerim Almanya’nın dışında da (Fransa, Ingiltere, Batı Avrupa ve Amerika) tutulmuştu. Bir süreliğine ara verdiğim canlı performanslarıma yeniden başlamam gerekiyordu ve bunu da araya sıkıştırmayı becerebilmiştim. 1997 yılında ‘Bush’ la ikinci single’ımı çıkardım ve bununla beraber remixler yapmaya başladım.

Bunun yanında da DJ Jens Mahlstedt (şimdi Londra’da yaşıyor) ile beraber Bonn’daki Schauspielhaus için Shakespear’in ‘Hamlet’ (director Adras Friscay) oyununa müzik yazdık. Yaklaşık iki ay boyunca provalara tonlama için video kasetleri getirip onları kılavuz olarak kullanıyorduk. Sonuç: çok garip ve tuhaf ses kolajlarından oluşan ama yine de aralarında bir kaç bomba parça da bulunan bir soundtrack’di. Neticede modern yorumlanmış bir Shakespear oyunu icin çok uygundu. Oyunun çıktığı ilk sezonda tüm biletler satılmış, Alman basınında da pozitif yankılanma oluşmuştu. Sene sonunu da ‘Bush’ ile çıkardığım üçüncü single olan ‘When I Rock’ ile getirdim. Bir kaç problem ile başlayan single, 1998’in ilkbaharinda dünyada bir kulüp hit’i oldu. Özellikle Carl Cox bu parçayı durmadan calıyordu. Anthony Rother ve Johannes Heil’in remixlediği bu parca benim en başarılı single’ım oldu, ve 25,000 kopya sattı.

1998’in ortalarında ‘Spiel-Zeug Schallplatten’ (kendi label’im) ‘i açınca bir rüyamı daha gerçekleştirmeyi başardım. ‘Confused Recordings’in ortaklarından biri olan Jan Langer ile ‘Spiel-Zeug Schallplatten’ da calışmaya başladık. Jan’a bütün muhasebe ve teknik işleri bıraktım. Böylece ben de sadece kendi A&R ve Djlik kariyerime odaklanabildim. Şu an labelin uluslararası Techno ünvanı var ve dünyanın her yerinden artistlerimiz var. 1998’in sonunda ilk albümüm olan ‘Electric Ballroom’ u çıkardım. Albüm, prizmatik ve patlayan bir Techno’dan oluşuyordu. Piyasadaki curcunadan öte bir şeydi. Özellikle ‘Lust’ adındaki parça, belirgin olan bassline’ıyla beraber kulüplerde hit olmayı başarmıştı. Aynı sene Hamburg’daki ‘Superstition’ labelıyla ilk DJ Mix CD’im ‘Sci-Fi Level 2.2’ yi çıkardım. Bu CD de yine bir ses kolajı vardı, ve yine geleneksel mixing tekniğini reddediyordum. Benim mixing yeteneğim insanlar tarafından aranıyordu. Kariyerimin parlak noktasindan birisi de Afrika Bambaataa’nin ‘Planet Rock’ unu ve Japon superstar Denki Groove a remixledigim parcalardir.

O zamana kadar olan kariyerimin en başarılı senesini şöyle bitirdim; Noel’de Tokyo’da çaldığım parti ve sonra da Melbourne’de 10,000 kişinin önünde çaldığım yılbaşı partisiydi. Bir sonraki sene, 1999’un başlarında Japonya’da 3 şehirden oluşan bir turne yaptım. Japonya’ya bayıldım, insanlarina ve kulüp kültürlerine (tabiiki yemeklerine de)… Bu turne sayesinde bir çok yeni isimlerle de tanıştım. Bunlardan birisi de Japonya’nın Sony’siydi. Neticede 1999 senesinin ortalarında ‘Save As Thomas’ diye bir Best of Album’üm, kısa süre sonra ‘Electric Ballroom’ albümümün Japon Special Edition CD’si çıktı. İcinde bulunan Bonus Live CD de ‘Bush’ ile yaptığım 3 single da yer almaktadır. O saatten sonra, cıkardığım tracklerin tümünü kendi label’im ‘Spiel-Zeug’ le çıkardım.

Diskografi için tıklayın
Web : http://www.thomasschumacher.com
K: http://www.residentadvisor.net/


STEPHAN BODZIN

1969 yılında kuzey Almanya’da doğan Stephan Bodzin, çocukluğundan beri müzisyen ve sanatçı babası sayesinde müzik ile iç içe büyüdü. Evlerindeki stüdyoda o zamanın en iyi müzik aletleri olan ARP2600, Memorymoog, Polysix ve bunlara benzer teknolojik aletlere sahiplerdi. (Günümüz yapımcıları bu aletleri sadece software – plug-ins olarak tanıyorlar.)
Bu nedenden dolayı Stephan’ın elektronik müziğe karşı heyecanı anlamak zor olmuyor. Çok genç yaşlarda kendisini projelerde bulup piano ve bass gitar çalan Bodzin, kendisinin ve grup arkadaşlarının hiç bir zaman Korg M1 Sequencer kadar sıkı çalamayacağını fark edince, gerçek müzisyenleri gerçek olmayan müzisyenlere tercih etti. Stephan’ın hikayesi 17 yaşındayken aldığı ilk Atari bilgisayarıyla başlıyor. . .

Bremen’e taşındıktan sonra, Stephan kendisini geliştirmeye ve stüdyosunu kurmaya başlar. Deneysel Tiyatroya el atatan Bodzin, bir kaç oyunda kendi sanatını ve müzikdeki vizyonunu yansıtır. Çalıştığı yerler arasında Bremen’de ki kurulmuş Goethe Tiyatrosu ve Ikarus Dancing-Theatre’da bulunmaktadır.

Fakat Bodzin hiç bir zaman elektronik ve benzer müziğe duyduğu saf sevgisini kaybetmez. İlk yaptığı klüp parçalarını Oliver (o zamanlar house Dj’i) canlı çalarken test etmiş. Oliver Huntmann ile o zamandan başlayan arkadaşlığı ve iş ortaklığı halen devam etmektedir. Sonraki 10 yıl içerisinde, Kaycee, Taiko, H-Man veya Oliver Huntmann ile çeşitli projelere yapımcılık yaparken pek çok remixlere de imzasını atar. Bir kaç örnek vermek gerekirse; Binary Finary, Frankie Goes to Hollywood veya Sinead O’Connor’ı sayabiliriz. Ayrıyetten Stephan’ın yaratığı ve uluslararası başarıya sahip olan solo projeleri Condor ve Boca’yı unutmamak lazım.

Aralık 2004’de uluslararası üne sahip Techno Dj’i ve arkadaşı olan Thomas Schumacher’den Electrochemie’nin yapımında bulunmasını istedi. Bu projede Schumacher’in kız arkadaşı olan Caitlin Devlin vokal yapmaktadır. Bu üçlünün işbirliğiyle Get Physical ve Spiel-Zeug Schallplatten Label’larından çıkan plaklar tüm Dünya’da dans pistleri sarstı. Stephan’ın özel yeteneği bu iki albümde de duyulabiliyor.

Sonradan kendi kariyerine odaklanan Bodzin’in ilk solo single’ı olan “Caligula / Marathon Man” Aralık 2005’de Systematic Label’ı tarafından çıkarıldı. Bu solo çalışmalarıyla bir çok müzisyenin ilgisini çeken Bodzin, bir sonraki büyük projesinde Marc Romboy ile Luna EP ve Romboy’un son LP si Gemini’ın ‘House Ya’ ve ‘Jigsaw’ parçalarında beraber çalışmıştır.

2005 ve 2006 senesinde Bodzin’in yapımcılığını yaptığı parçalar, Get Physical, Data Punk, International Deejay Gigolo, Systematic, Giant Wheel, Spiel-Zeug Schallplatten, Confused, Dance Electric ve Great Stuff Label’larından yayınlanmıştır.

Şu an Label tanrısı olarak bilinen Jan Langer’in yardımlarıyla kendi Label-Platform’unu kurmakta olan Bodzin, bunun yanında ikinci bir kariyer olarak, Dj Performans ve Live Act’ler de hazırlamaktadır.





PROJELER

Electrochemie : Stephan Bodzin, Thomas Schumacher, Caitlin Devlin (Get Physical)
Marc Romboy & Stephan Bodzin (Systematic Recordings)
H-Man : Stephan Bodzin, Oliver Huntemann (Giant Wheel)
Swoop (Craftmusic / Greatstuff)
Rekorder : Stephan Bodzin, Oliver Huntemann (Rekorder)
Rockford : Stephan Bodzin, Oliver Huntemann (Danced)




Stephan Bodzin, “Yolculuğa daha yeni başladık!”




Discografi: Discogs
Kaynak: http://www.stephanbodzin.de/